Szukaj na tym blogu

wtorek, 7 czerwca 2016

Kto się boi Szpaka?




Łaska pańska na pstrym koniu jeździ, ale trzeba też na nią zapracować. Kurskiego ludzie nie lubią, Szpaka lubią - i tyle w temacie. Co nie zmienia faktu, że zakończenie maratonu nagród Opole 2016 było niesmaczne, niezręczne i stawiające głównego bohatera w sytuacji tyle idiotycznej, co niewygodnej dla jego dalszej kariery. 

Organizatorzy wpadli na pomysł, aby o Grand Prix Publiczności powalczyły piosenki będące festiwalowymi hitami z 52 lat.  Pierwsza selekcja dokonała się w drodze głosowania esemesowego, kiedy to odpadły takie hiciory jak "Bal wszystkich świętych", "Ta sama chwila", "Kiedy powiem sobie dość" czy "To nie ja".  Już w tym momencie każdy średnio inteligentny odbiorca powinien się zorientować, że ludzie głosują nie na piosenkę, tylko na wykonawcę!!! Cugowski osłuchał się do obrzygu ze swoim manierycznym bekiem, Kozidrak i Chylińska stały się niewiarygodne - jedna jako żona w trakcie rozwodu, druga jako przefarbowana na glamour gwiazda rocka.  Górniak - no cóż, więcej afer niż przebojów, i to ciągłe bezpodstawne gwiazdorzenie a szkoda, bo potencjał nadal wielki. Opolska publiczność festiwalowa wybierała więc spośród 21 utworów. Tych najstarszych - kilkudziesięcioletnich, i tych najmłodszych - zaledwie sprzed roku, tych naprawdę wielkich i ponadczasowych, i tych lekkich, do zanucenia przy goleniu czy poskakania na dyskotece. Jaki miał być wspólny mianownik - Bóg raczy wiedzieć. Wobec tego kryteria ustaliła publiczność.

Nie znamy dokładnych wyników głosowania, które trwało zaledwie 10 minut. Może różnice w liczbie esemesów były minimalne. Jednak najlepszą piosenką 50-lecia nie został żaden z absolutnych faworytów, ani kultowe: "Dziwny jest ten świat", "Niech żyje bal", "Przeżyj to sam", "Zegarmistrz światła" czy "Pokolenie", ani  biesiadna "Bałkanica", ani liryczne "Chodź, przytul przebacz" i "Baśka", tylko laureatka zeszłorocznych Superpremier - utwór "Jesteś bohaterem", wykonywany... no właśnie, przez, nomen omen, bohatera tegorocznego festiwalu - Michała Szpaka, młodego człowieka z niewielkim jeszcze dorobkiem, za to z wielkim talentem potwierdzonym niedawno werdyktem publiczności Eurowizji. 

Niespodzianka? Nie dla mnie. Liczyłam wprawdzie, że usłyszę jeszcze raz "Przeżyj to sam", ale miałam przeczucie, że na bis wystąpi Michał Szpak, bo daje satysfakcję oczom i uszom, łączy pokolenia (zdobył rzesze fanów w różnym wieku) i ma realne szanse podbić Europę. Nie gwiazdorzy, nie skandalizuje, ma dobrze poukładane w głowie, a jednocześnie daleko mu do grzecznego chłopczyka w "kościołowym" garniturku. Jest pełen pokory wobec mistrzów i szacunku nawet wobec tych, którzy jemu go nie okazują. Osiąga sukcesy nie przez przypadek czy protekcję, ale przez ciężką pracę nad własnym głosem i wizerunkiem. Pozostaje sobą, nawet kiedy to niełatwe. Samouk z pomysłem na siebie, który w drodze do marzeń nie dał się zatopić fali internetowego hejtu ani polskiej nietolerancji.  I to właśnie jego, JEGO - NIE PIOSENKĘ, wybrała festiwalowa publiczność, bo Szpak obdarował ją wyjątkowo pozytywną energią, jednym słowem - "zrobił jej dobrze", co wyprorokował w X-Factorze Czesław Mozil.

Ale w show biznesie nie ma litości, bo popularność przekłada się przecież na niemałą kasę. Zamiast ciepłego przyjęcia, gratulacji, pochylenia czola przed werdyktem odbiorców - bojkot i uszczypliwe komentarze.  Przykro było patrzeć, jak  ten chłopak stał samotnie na scenie zaskoczony, zażenowany, zawstydzony nagrodą, na którą w swoim pojęciu nie zasłużył, a starsi koledzy z branży, wielcy przegrani, zamiast  jemu i sobie pomóc wybrnąć z tej niezręcznej sytuacji, obrazili się jak małe dzieci i... poszli spać ;-) Podobno wyniki głosowania nie były uczciwe, dlatego też branża podjęła decyzję, że już nigdy nie stanie do konkursu internetowego, jeśli weźmie w nim udział Michał Szpak. Bo jak to może być, żeby taki młokos wygrał, dajmy na to,  z samą Marylą Rodowicz!!!  

Nie mam nic przeciwko Maryli i innym wykonawcom z mojego pokolenia, wielu naprawdę jeszcze daje radę. Jednak kryterium wygranej w konkursie to przecież nie tylko wiek, doświadczenie i dorobek. Na koncerty "dinozaurów" ciągle walą tłumy, co nieraz widziałam na własne oczy, ale i Szpak nie śpiewa na kartonie w przejściu podziemnym, a jego fanów opolski amfiteatr z pewnością by nie pomieścił. Może więc warto wreszcie docenić przeciwnika. Każdy kiedyś zaczynał i każdy będzie musiał zejść ze sceny, dobrze, jeśli z własnego wyboru.

Jak wytłumaczyć małostkowe zachowanie gwiazd? Zawiść? Poczucie klęski? Strach przed przemijaniem? To zrozumiałe emocje, tylko w czym ten nieszczęsny dzieciak zawinił? Wdarł się na scenę bez zaproszenia, jak Patrick Swayze w "Dirty dancing"? Sam sobie przyznał nagrodę? Wyżebrał ją? Przekupił publiczność? Oszukał przy liczeniu głosów? Gawliński w wywiadzie do "Faktu" stwierdził z goryczą: "Życzę Michałowi, żeby jego piosenka przetrwała tyle, co "Zegarmistrz światła" wydany w 1972 roku". Ciekawe, co by powiedział, gdyby wygrała, też przecież wystawiona do konkursu, "Baśka" (wydana w 2002 roku) ... 

Michał nie skomentował zachowania konkurentów, tylko w jednym z wywiadów delikatnie, jak to on, zasugerował błąd organizacyjny - przeboje powinny być przedstawione w formie koncertu, nie konkursu, bo każdy z nich był równie dobry. Brawo! To się właśnie nazywa kultura osobista. Aż trudno uwierzyć, że ten artysta ma tylko 25 lat.

Oj, nie będziesz miał łatwo, chłopaku. I nie licz na branżowe przyjaźnie. Wlazłeś na pole minowe, bo masz warunki pozwalające ci zaśpiewać praktycznie każdy utwór naszych gwiazd estrady, i to prawdopodobnie lepiej od nich. Jesteś wyrazisty, oryginalny, ambitny i utalentowany. Nie pokochają cię za to.  Ale od czego masz publiczność :-) Tylko pamiętaj, łaska pańska na pstrym koniu jeździ...



89 komentarzy:

  1. Przeczytałam jednym tchem ten artykuł. Świetne spostrzeżenia. Brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również,trafnie ujęte spostrzeżenia i fakty

      Usuń
    2. Rewelacyjnie napisane. Zgadzam się w 100%!
      Trafne, obiektywne, prawdziwe.
      Michał nie daj się, zawsze bądź sobą i obdarzaj nas tą pozytywną energią, która wraca do Ciebie! :)

      Usuń
    3. Miałam łzy w oczach jak to przeczytałam, autor wyraził dokładnie to co sama myślę o Michale ,o jego karierze ,o miejscu w jakim się znajduje. Wbrew przeciwnościom i całej tej polskiej zaściankowości Michał rób swoje.

      Usuń
  2. Bardzo dobrze napisane, zgadzam się w 100%
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne napisane! zgadzam się w 100% z tym, co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic dodać, nic ująć. Bardzo obiektywne i mądre spostrzeżenia, jako wieloletnia fanka Michała mogłabym się pod tym wszystkim podpisać :). Bójcie się Szpaka, będzie draka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. * "Baśka " została wydana w 2002r. :)
    swietny tekst, super spostrzeżenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, już poprawiam. Co nie zmienia faktu, że przy "Zegarmistrzu" jest gówniarą ;-)

      Usuń
    2. Lidia Zawadzka7 czerwca 2016 21:08

      Chapeau bas ! Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Ok, jasne :)

      Usuń
  6. Jakbyś czytała mi w myślach.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafione w punkt!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, świetnie napisane! zgadzam się ze wszystkim. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow ..yeeeess.
    Mam taki same ma odczcia.
    Nareszcie oryginalny,prawdziwy artyta...
    a my wiemy to najlepiej..

    OdpowiedzUsuń
  10. To cała prawda? Zgadzam się z autorką ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialnie napisane !

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne i napisane piękną polszczyzną! Trzeba podrzucić Michałowi, żeby przeczytał ten artykuł. Większość fanów i głosujących miała właśnie to na myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjnie trafny artykuł. Zgłoś go do mediów. Niech ktoś to głośno opublikuje

    OdpowiedzUsuń
  14. BRAWA dla autorki - świetne spostrzeżenia,trafione w 10, do tego rewelacyjnie napisane; proszę rozesłać dalej

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale to ujęłaś. :) My stoimy za Michałem, ma coraz większą armię. Taka prawda. A w takich sytuacjach jak te festiwalowe,łatwo można stracić szacunek do innych artystów...zawiść to cecha ludzi małych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Krystyyna Baczewska7 czerwca 2016 21:05

    świetnie i trafnie opisana festiwalowa ,,patologia '' naszych,,, Wielkich gwiazd " .....tak :- PATOLOGIA ! ,bo jak nazwać ludzi ,którzy nazywają się ARTYSTAMI ,siedzą w tej samej branży i w tak żenujący sposób okazują nieprzychylność młodemu Wokaliście ? BUTA , AROGANCJA I KOMPLETNY BRAK POKORY !!! Każdy z Nich kiedyś zaczynał ale nie każdy umie godzić się z rychłym odejściem . Michał Szpak to bez wątpienia najlepszy GŁOS młodego pokolenia w Polsce i rzeczywiście konkurencja OLBRZYMIA --- więc zamiast ,,bojkotować " werdyk WIDZÓW niech zejdą ze sceny !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie pokochali Michała bo jest nie tylko zdolny /takich znalazło by się jeszcze kilku/, ale ma charyzmę, jest szczery w tym co robi, lubi to robić,ma szacunek do ludzi.Zaryzykowałbym również stwierdzenie,że publiczność wyczuła w nim pewnego rodzaju szlachetność.Że Polacy stoją za Nim murem, to pewne, to widać co się dzieje na portalach.A wielkim "gwiazdom" brak po prostu klasy, taka prawda.Przypuszczam, że ten przykry incydent tylko pomoże Michałowi, bo ludzie jeszcze bardziej będą za nim.Raczej nie przysporzy to sympatii Rodowicz, Gawlińskiemu, Piaskowi czy Dodzie. Nie mówiąc już o niejakiej pani Jeżowskiej.

      Usuń
  17. Sama prawda, może te 'gwiazdy' w końcu coś zrozumieją widząc tyle pozytywnych komentarzy na temat Michała i niezbyt pozytywnych na swój temat

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie to ujęłaś.I nie dość, że "koledzy" z branży okazali się małymi człowieczkami, to doszła jeszcze afera z Kurskim.Film z wręczenia nagrody Michałowi został już usunięty z wszystkich portali.Obawiam się,że color of his life was black that night...Ale publiczność go kocha i to jest najważniejsze!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dokładnie tak samo myślę. Podpisuję się pod tym :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie przemyślenia z głowy mojej wyjęte ale ja bym tego tak pięknie w słowa nie ubrała. A po przeczytaniu tego jeszcze cieplej myślę o Michale, jeśli wogóle się da. Podpisuję się pod tym wszystkimi moimi kończynami

    OdpowiedzUsuń
  21. Podpisuję się po tym. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne i mądre spostrzeżenia,podpisuję się obiema rękami.Tylko żeby ten tekst przeczytali "artyści",może wówczas zastanowiliby się nad własnymi słowami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz poznałam ich małostkowość i prymitywizm!!!!

      Usuń
    2. cwana Marylcia już się chyba połapała, że "wojując" z Michałem może zrazić część fanów
      Widzieliście filmik z Sylwestra z Zakopanego( u Michała fc) o północy? jak się "przyjaciółka "
      rzuciła na niego-- myslał by kto? miłośniczka

      Usuń
  23. Michał miał i bedzie miał niełatwą drogę do pokonania,ale będziemy go wspierać całym sercem ...Myślę,iz wyniki nie zostały podane ponieważ procentowo pewnie były żenujące dla naszych pozostałych artystow...Nikt nie mówi ,że są żli,ale czas na nowe,młode pokolenie ,które da nam nowe emocje,noweą muzykę ,natchnienie i chęć do pokonywania codziennych trudności a z Michała muzą jest łatwiej.To lekarstwo na duszę ,na wszystko !!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetnie ujęte wszystko to co większość nas ma w głowie :-) Michał powinien to przeczytać! powinno mu to pomóc! bo jako wrażliwy człowiek na pewno bardzo przeżywa całą tą sytuację :-(

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie i prawdziwie napisane. Jak to się stało, że wszystkie GWIAZDY naraz obraziły się i zbojkotowały wyjście na FINAł, było im wstyd, że przegrały z najlepszym wokalistą tego wieczoru?

    OdpowiedzUsuń
  26. Artyści się zbłaźnili. Powinni wspierać i gratulować młodszemu koledze po fachu. Myślę, że emocje tu wzięły górę nad rozsądkiem. Michał jest na fali, bo dawno nie było artysty, który wywołuje u słuchacza ciarki czy łzy. Ponadto nie jest piosenkarzem , którego słuchają tylko młodzi ludzie. Sama w wieku 50+ jestem nim i jego piosenkami zauroczona. Doświadczeni artyści powinni się liczyć z tym , że wygrywa artysta , który w danym czasie jest na topie i może wygrać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Rewelacyjnie napisane! ;) Zgadzam się z każdym słowem!

    OdpowiedzUsuń
  28. Podaję to jako ciekawostkę. Jedna z osób współpracujących przy festiwalu, zdradziła, że już w połowie głosowania, Michał miał ogromną przewagę i było jasne, że nikt Mu zagrozić nie może. Drugi "Orła cień" miał bardzo dużą stratę do Szpaczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, widzisz! To dlatego organizatorzy kazali mu się ustawić do wyjścia na scenę, a reszta uznała to za jakiś szwindel.

      Usuń
  29. Moim zdaniem pokazały swoją niską kulturę i nie mogą się pogodzic z tym że ich czas dobiega końca ,że jest ktos lepszy od nich .

    OdpowiedzUsuń
  30. Aż mnie ciarki przeszły, gdy przeczytałam "Kto się boi Szpaka ?"!!!! - takiego komentarza szukałam, na potwierdzenie własnych przemyśleń odnośnie zachowań naszych wielkich artystów z długoletnim stażem i wygranej w Opolu piosenki, którą zaśpiewał Michał Szpak. Chłopak młody i choć na wielkiej scenie jest od niedawna, to zachwycił mnie swoim głosem. I nie wiem dlaczego nie mogę Go przestać słuchać - dla mnie to magia. Pierwszy raz usłyszałam Michała na preselekcjach do Eurowizji i to było niesamowite, bo w fotelu usiadłam przed telewizorem dla E. Górniak. Ciągle mając sentyment do piosenki "To nie ja byłam Ewą", sądziłam, że i tym razem zaśpiewa równie coś dobrego /głos naprawdę dobry, lecz piosenki późniejsze E.Górniak już mnie tak nie zachwyciły/. Pomyślałam sobie, ...za chwilę zaśpiewa Edyta to ja zdążę zrobić sobie herbatę ... Wstałam z fotela gdy nagle usłyszałam jak zaczął "ktoś śpiewać" - nie znałam wówczas Michała, nie wiedziałam kto to jest, ale głos mnie tak zafascynował, że czajnik sobie gwizdał, a ja stałam i nie mogłam oderwać oczu, a raczej uszu od telewizora i nie chciałam aby ta piosenka się skończyła. Już nie interesowało mnie co śpiewa E. Górniak /bo nie wiem co śpiewała/. Tak poznałam Michała Szpaka. Rzadko oglądam telewizję i nie znałam programu w którym Michał występował, a szkoda.... Może Michał Szpak ma niewielki dorobek artystyczny ale dla mnie jest już ARTYSTĄ i to przez WIELKIE "A". Niesamowity głos, niesamowity upór w dążeniu do celu, niesamowity charakter i sposób bycia, przemiły i uroczy chłopak, ma świetny kontakt z publicznością. Kocha ludzi i szanuje ludzi, uwielbia swoich fanów i też o nich nie zapomina nawet gdy stoi na szczycie, to dzieli się z nimi dobrymi wieściami. Jednakże to przykre gdy słyszy się tyle złego o Michale od ludzi z wielkiej sceny. Halina Frąckowiak potrafiła pogodzić się, iż nadszedł czas na młodszych i pięknie skomplementowała Michała po wręczeniu mu nagrody. Widać było jak wiele te słowa dla Michała znaczą.... Miło było by gdyby inni wykonawcy też tak się zachowali. Przynajmniej pokazali by, że uszanowali wybór publiczności, a tak obrazili nas /publiczność/ podważając wygraną Michała. Przez długie lata bawiłam się przy piosenkach H. Frąckowiak i pozostałych wykonawców Opola lecz nie pozwolę aby ktoś mi dyktował jakich piosenek mam teraz słuchać. Mam "21 lat z hakiem, a nawet dwoma hakami" i wiem czego chcę. Głosowałam na Michała Szpaka i będę słuchać Michała Szpaka czy to się komuś podoba czy nie !!!. Nie można posłuchać Michała w radiu bo rzadko puszczają Jego piosenki dlatego kupiłam sobie płytę "Byle Być Sobą". Kocham każdą piosenkę z tej płyty bo płyta jest świetna !!!. A teraz siadam sobie w fotelu zamykam oczy i słucham jak Michał śpiewa dla mnie i tylko dla mnie !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Halina Frąckowiak skomplementowała pięknie Michała Szpaka przy wręczaniu nagrody
      w «Jedynkach», w Opolu. Maryla Rodowicz rόwnieź skomplementowała Michała przy wręczeniu nagrody «Osobowość roku» na Wielkiej Gali Gwiazd Plejady. Doda i inni pchali się na ściankę, aby się sfotografować z Michałem. A mimo wszystko nikt z nich nie wyszedł na scenę i nie pogratulował Michałowi. Cόź warte zatem były ich słowa, uśmiechy i umizgi?

      Usuń
    2. Fantastycznie Pani to ujęła!Też mam płytę Michała , bo na stacje radiowe przestałam już liczyć.Puszczają sieczkę, której nie można słuchać.Prawdziwy talent i charyzma,tak rzadkie na naszej rodzimej scenie.Boję się ,że szybko nas opuści i wyjedzie za granicę , gdzie będzie doceniony na miarę swojego talentu...

      Usuń
    3. Jaki cudowny komentarz, z serca mi Pani wyjęła te słowa, dziękuję!Ja też jestem ZACZAROWANA przez Michała!I też jestem w wieku bardziej balzakowskim.

      Usuń
    4. Jaki cudowny komentarz! Dziękuję!Z serca wyjęła mi Pani te słowa.Ja też jestem ZACZAROWANA przez Michała. I też jestem w wieku bardziej balzakowskim.

      Usuń
  31. Rozwinęłaś w bardzo pięknym i rzeczowym opisie wszystko to, co w komentarzach pisałam(nie tylko ja)do Michała i dla Michała w fan clubie.Dzięki Ci za to:) Pozdrawiam.E.J.

    OdpowiedzUsuń
  32. Szpak dostal ponad 20mln glosow na Eurowizjiod calej Europy I Australi bo potrafil zaczarowac swoim wystepem publicznosc.Nie dziwi dlatego ,ze w Polsce ludzie rowniez Go pokochali I jest Ich bohaterem.Starzy wyjadacze polskich scen pokazali ,ze nie maja szacunku do wolnych wyborow publicznosci.Wydaje sie I'm ze maja dalej monopol na nagrody.A czasy ukladow I przyznawania nagrod swoim dawno minely.Michal wygral bo oprocz Glosu ma charyzme,jest swiezy potrafi przyciagnac I skupic Uwage.Ma Po prostu Talent.

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie napisane ,wszystko zawarte w tym tekście ,Michał klasa sama w sobie ,Michał ma cudny głos i będzie miał trudności wielkie bo mieszka w kraju nad Wisłą w kraju pełnym zazdrości,zawiści i nienawiści

    OdpowiedzUsuń
  34. To smutne , że ludzie którzy są teraz gwiazdami, lub za takie się uważaja , zapomnieli jak zaczynali swoja karierę. a ja myslałam ,że artyści są poza poddziałami i wzajemnie się wspierają . Zwłaszcza kogoś kto na to zasługuje.

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne słowa o Michale .Tak wielka rzesza ludzi myśli o nim to samo a ty piszesz - to cudowne -wydrukuję to sobie ;)). Ja też jestem jego publiką , i nie zostawię go bez wsparcia - zanim się zamieni w rekina i będzie bez obaw pływać z innymi w ,,ich,, morzu trzeba mu zapewnić poczucie bezpieczeństwa bo jego obawy co do nagrody świadczą że jest taki ... niezachartowany.Ale powiem wam że gdy powiedział o Prońko.. serce mi zamarło bo takie samo miałam odczucie - ta piosenka ma piekny przekaz a Michał jest od takich przekazów EKSPERTEM . Pomyślałam sobie wtedy..magia. Coś w tym jest.Artyści mają świadomość że gdzie Michał się pojawi tam polegną i myślę, że to był ich dobry uczynek , może zaplanowany - bo to była noc Michała w Opolu. Został sam na sam ze swoją kochaną publiką w nagrodę. pozdrawiam.. wyspiara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyspiarko kochana! Widać, ze jesteś dobrym i zyczliwym człowiekiem. Gdyby tak było, jak piszesz, artyści daliby Michałowi nacieszyć się nagrodą, a potem publicznie by mu pogratulowali. Tymczasem uznali, że zostali obrażeni, bo wygrał "młokos" głosami swojego fanklubu.

      Usuń
  36. Świetnie ujęta patologia tej branży .... Szkoda ....
    Ten młodziutki wspaniały ARTYSTA, po stokroć dojrzalszy od nich wszystkich ....
    Naprawde ciężka droga go czeka ...
    Z całego serca trzymam za Michała kciuki ...
    Mój głos zawsze będzie dla niego ...
    A jestem już babcią....
    Pokochałam jego głos i osobowość...
    Oby ten świat go nigdy nie zmienił ...
    Bo "DZIWNY JEST TEN ŚWIAT " - jak spiewał NIEMEN

    OdpowiedzUsuń
  37. Wystawili sobie świadectwo. To wyjdzie na dobre Michałowi, bo ludzie zobaczyli prawdziwą twarz naszych gwiazdeczek. Widzą, że chłopak nie ma lekko, a mimo to prze do przodu, pełen skromności. pokory i szacunku dla innych. Pokazał wielką klasę. Jestem z niego bardzo dumna i wierzę, że to początek jego pięknej, muzycznej drogi. I mam jedno marzenie... poczekam i zobaczę, czy się spełni, bo szansa jest 😁

    OdpowiedzUsuń
  38. Pieknie napisane. Wielu z nas mysli dokladnie tak samo. Wierze, ze za kilka lat Michal bedzie na szczycie swiatowych artystow. Wazne zeby sie nie poddal bo czeka go trudna droga. Mount Everest zdobywaja tylko naljepsi a Michal do nich nalezy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Tak ,Michałowi napewno łatwo nie będzie,ale to silny człowiek jest,a co najważniejsze ma Nas wiernych fanów,którzy będą Go wspierać na każdym kroku ,będą Go słuchać,kupować Jego płyty,chodzić na koncerty,a jak sam Michał nieraz to powtarzał o to Mu właśnie chodzi:) Także myślę,że nie będzie ,aż tak zle :)

    OdpowiedzUsuń
  40. lubię stare przeboje jednak... czas najwyższy zacząć promować nowych utalentowanych muzyków ;
    ile razy wykonawcy starszych przebojów będą dostawać nagrody i profity z tego tytułu ?
    mam wrażenie, że w naszym kraju te wszystkie tańce z gwiazdami tudzież inne rozrywki to nabijanie kasy pseudo gwiazdom...
    widzę, że nastąpił bojkot mediów w sprawie Michała... no bo jak nazwać to, że po Eurowizji nikt nie puszczał jego piosenki ?
    ... gdzie niewiadomo o co chodzi... to chodzi o kasę !!!

    pamiętam jak swego czasu lansowano Feel ; do obrzydzenia < co 15 minut > słuchałam jednej piosenki na wszystkich kanałach ... to się nazywa mieć... tzw. zaplecze muzyczne...

    a tu... zwykły, młody chłopak... o wrażliwej duszy z pięknym głosem bez żadnej reklamy, znajomych wygrywa prestiżową nagrodę... wszystkich ich szlag trafia...
    zapomnieli tylko, że Michał ma ponadczasowe grono słuchaczy ( moi synowie w wieku Michała słuchają, ja słucham i moja mama słucha )...
    dopiszę jeszcze, że wszystkie mamuśki w naszym kraju będą bronić Michała... a zadzierać z mamuśkami... nie warto !
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha,ha,ha, dobre ! Z mamuśkami w tym kraju zadzierać nie warto...słusznie "gdzie diabeł nie może, tam babę pośle" a podobno w przysłowiach,mądrość narodu !

      Usuń
    2. Michał, mamuśki z Tobą! A te przebrzmiałe gwiazdy niech sobie spiewają do lustra, bo tylko to im pozostanie.Z mamuśkami nie ma żartów!!!

      Usuń
    3. Przeczytałam wszystkie przemyślenia, zgadzam się w 100 %. Do Eurowizji nie miałam pojęcia, że taki głos w Polsce istnieje. Zasługa mojego męża, który z patriotycznego obowiązku zaciągnął cała rodzinę przed TV. Kupiłam z córką płytę słuchamy codziennie. Jeśli chcemy wspierać Michała to kupujmy jego płytę, nie tylko słowa ale i czyny się liczą w tym uwielbieniu dla niego.

      Usuń
  41. Dokladnie tak. Wszysycy tamci to już przeszlosc,lata mlodziencze i swej swietnosci maja już dawno za sobą, i mysla ze jak ich się zaprosi na Festiwal aby odgrzać kolejnego kotleta to mysla ze nadal sa na fali, a g...prawda. Ich się zaprasza z grzeczności, i dlatego ze oprócz nich, tych starych gredow i oprócz naszego Szpaczka w Polsce NIE MA NIKOGO kogo by można jeszcze posluchac, czy dac status dobrego wokalisty. Ciesze się ze Michal wszystkich miazdzy! A te stare ropuchy co wciąż uwazaja się za gwiazdy...najwidoczniej nimi nie sa, skoro nie potrafią pogratulować młodszemu koledze i cieszyc się z nim jego sukcesem. Dokladnie zachowali się jak gowniarstwo i tyle. Michal ma przewagę 200 % nad nimi, nie tylko pod katem umuzykalnienia i warsztatu głosowego,ale przede wszystkim w tym swiecie Gwiazd jest jedynym Czlowiekiem, z typowymi pięknymi ludzkimi odruchami. Tamtym już dawno się poprzewracalo w glowach... Michal spiewaj nam jak najdłużej, oproocz Ciebie Polska nie ma nikogo...Z całego serca wspieram i ciesze się razme z Toba. Jestes Jedyny w swoim rodzaju, pamiętaj.

    OdpowiedzUsuń
  42. Tekst i komentarze cudne, Michał jest Aniołem, który śpiewem otwiera ludzkie serca. Mamy wielkie szczęście, że pojawił się w Polsce bo ma szerokie pole do działania, pewnie i Świat niedługo pozna jego talent i charyzmę. Popłakałam się nad tymi tekstami tyle w nich miłości do Michała. Natomiast tym naszym opolskim "artystom", którzy nie są w stanie przyjąć do wiadomości wielkości tego chłopaka po prostu wybaczmy bo nie wiedzą co czynią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha,ha,ha, bardzo dobre, "nie wiedzą co czynią"...nic dodać, nic ująć ! Postaramy się o miłosierdzie w takim razie dla starszyzny, ale oj ciężko po takim "numerze" niezwykle ciężko..... i nieprędko niestety.

      Usuń
    2. A ja nie wiem, czy im wybaczę, chociaż do mściwych nie należę.Patrzyłam, jak stał na tej scenie taki wzruszony, zażenowany i samotny, ledwo mógł śpiewać, raz dyskretnie otarł łzę.No nie nie mogę! Normalnie mnie trzęsie! A te stare wyjadacze pewnie komentowali złośliwie za kulisami. Nie, tego im nie wybaczę!
      ,

      Usuń
  43. Fajnie napisane.
    Ale nie zgodzę się z faktem ,że każdy z nich był równie dobry. Tak naprawdę , dobrych wykonań jak dla mnie , można policzyć, może na palcach jednej ręki.
    Daleko do ideału, był wyśpiewany "Orła cień " i inne. Trzeba zdać sobie sprawę,że było to wykonanie na żywo. Widzę tu dwa aspekty nagrody Michała. Jedną że ją otrzymał, druga, może ta cała historia i chamskie zachowanie innych"artystów" spowoduje, że będzie miał jeszcze większy pęd do doskonalenia siebie.Dzięki temu konkursowi, to był dobry Festiwal. Wreszcie, było coś dobrego, dla wielu pokoleń. A konkurencja w konkursie sprawiała,że może chciało im się śpiewać.

    OdpowiedzUsuń
  44. KONIECZNIE powinien przeczytać to Michał, co można zrobić w tym celu? Brawa i szacun dla Autorki, obiektywizm, rozsądek, styl, uczciwość. ILE już ten CHŁOPAK w POLSCe odebrał ciosów? Po tym szoku dwa dni nie odzywał się do FANów na Fb, wyobrażam sobie jak go zwyzywali za kulisami "artystycznie", martwię się, żeby się nie poddał ! Zakończenie ze znakiem zapytania, ale WIERZę, że MICHAŁ ma już s w o j ą publiczność, która wiernie będzie latami za NIM stała, po tym ile radości nam już przysporzył! Wspominam nieodżałowanego Cześka Niemena, był czas, kiedy zamknął się w domu, sporo stracił zdrowia, była o tym mowa, a jednak uwielbiany był do końca swoich dni. Pytanie rektoryczne, dlaczego w POLSCe jak ktoś jest wyjątkowy, za wszelką cenę równa się go z glebą? Coś w tym jest, że Polaków nigdzie w Europie TAK nie lubią, co roku na Eurowizji jesteśmy nieobiektywnie z tego powodu, w szoku ! Koniecznie ten artykuł do Michała, jemu musi być NIEZWYKLE przykro i ciężko !

    OdpowiedzUsuń
  45. kurcze, ja nie głosowałem na nikogo, ale jak usłyszałem, co te niby gwiazdy zrobiły po wygranej to mnie aż zatkało. I to ten chłopak się musi z tego teraz stale tłumaczyć? to te niby gwiazdy powinny go przepraszać po czymś takim, bo to chamstwo czyste. i nam - wiernej widowni festiwalu też należą się przeprosiny i wyjaśnienia od każdej z tych gwiazd z osobna, bo takie zachowanie to podważanie wogóle naszego udziału. A skoro go podważają, to niech się na przyszłość wypchają, ja nie mam zamiaru juz nigdy z nimi N I C ogladać. i bardzo dobrze zapamiętałem sobie te nazwiska i mam zamiar innych uświadamiać jaki te pryki są ..... /tu był wulgaryzm, ale jednak zdelejtowałem . wkurzony jestem.

    OdpowiedzUsuń
  46. Zauważylście też Państwo, jak niesamowicie podobna jest sytuacja w jakiej znalazł się Michał w kraju jak i w Sztokholmie? Decydenci nie poparli go (polityczne mocno jury), plus "tradycyjny" już brak sympatii dla naszego kraju od sąsiadów. Skądinąd, to odrębna kwestia, dlaczego.....Gdyby nie polityka, w Sztokhomie Michał moim zdaniem byłby drugi, Jamala ze swoją patriotyczną piosenką raczej by przepadła ! W Polsce decydenci nie widzą możliwości ukucia zwyczajnie "kasy" na tym, że Michał tak umie przyciągnąć tłumy?, w różnym wieku jak Autorka już to zauważyła. Jeżeli ta sympatia z wielu powodów jest problematyczna, jak zachowuje się polski biznes? Michał powinien być zasypany propozycjami udziału w reklamach, plus kontrakty, pewny fotel jurorski jakiegoś znanego progrmamu, (gdzie ostatnio TV ma problemy z oglądalnością) Kto tę oglądalność może poprawić jak nie ON ? a promowanie go w Europie, to zwyczajnie czysty zysk ! Jest na europejskich listach przebojów (wyczyn historyczny), a Polska marzy o artyście o sławie poza granicami kraju. On tę szansę ma. Olbrzymią jak nikt.Jaką przez gwiazdorzenie zaprzepaściła Edyta (kaprysząc np przy współpracy w Angli). Promocja Michała, to przysparzanie sympatii dla Polski, sporo w tej mierze Michał uczynił już w Sztokhomie. A sympatii w Europie, pech, mamy oj niewiele. NIKT nie umie tego przekuć na sukces nie tylko osobisty, Michała? dla kraju również? I prozaiczny przykład. W jakim szamponie Michał myje swoje piękne włosy? bo ja taki szampon chcę mieć tu, teraz i natychmiast ha,ha,ha. Proste, jak ramię cepa ! Tymczasem w radio słyszymy go tylko w radio ESKA, koniec tematu! On w ub roku wygrał dwa festiwale, w Opolu zgarnął co się da, zdobył uznanie w Europie, publiczność dała mu trzecie miejsce TAK został zaakceptowany i uznany! A w Polce nie słyszymy jego hitów z platynowego !! krążka w rozgłośniach radiowych. Za co jego to spotyka, oto jest pytanie ? Jest "za wielki" na nasze małe polskie podwórko? No, na to wychodzi, dosyć strasznie to zresztą wygląda ! Jak ten "dzieciak" bez "układów" ma się przebić, przy tak hermetycznym środowisku kolesiów w branży? Emocjonuję się, gdyż nie mogę przeboleć naszej słynnej przysłowiowej polskeij małostkowości. Ktoś jest lepszy? Zrównać go z ziemią, zdyskredytować, niech się nie wychyla! No w takiej sytuacji, NIGDy nie będziemy mieli artysty światowego formatu, a przyszły rok na Eurowizji pokaże, kto ma taką osobowość, charyzmę, jak Michał. lat 25. Czapki z głów Panowie i Panie. A swoją drogą, prywatne pytanie do Autorki, pięknie Pani pisze, rzeczowo i na temat, bez zbędnych ozdobników ((które lubię wtrącać ja ha,ha) może pokusi się Pani o spopularyzowanie tematu na forach; Kto PRZEPROSI za AFRONTY MICHAŁA SZPAKA i LUDZI, kótrzy CHCą JEGO; nie przebrzmiałych diznozaurów słuchać? dinozaurom szacunek, ale jednak OPOLE to nie był FESTIWAL za ZASŁUGI (choć owszem, niektórych, niewątpliwe). Jeżeli my FANI za Michałem się nie wstawimy i to OSTRO, no to widać co się dzieje, plus te "krzykliwe" nagłówki newsów w brukowcach! Przekręcanie faktów, podgrzewanie atmosfery ! Oby tylko umniejszyć sukces Michała i zaisać wśród publiczności wątpliwość. Naprawdę, strach się bać, co za PIEKŁO. Zadziobią nam WRONY SZPACZKA, Ten kraj na to jest zbyt smunty, by taka perełka utonęła w morzu zawiści....a wcale nie jest to takie wykluczone. Brak Artysty w radio no to cywilna śmierć Artysty, tak czy nie ? Kariera za granicą, no może, o ile pozbędzie się akcentu polskiiego w swojej angielszczyźnie, co jak wiemy raczej nie udaje się polskim aktorom i wokalstiom, od lat. w sumie, wypadałoby zacząć od PRZEPROSIN dla MICHAŁA od starej gwardii.

    OdpowiedzUsuń
  47. W podsumowaniu. Proszę o następny artykuł pod tytułem, "urażona polska publiczność głosuje na Michała Szpaka za pomocą kuponów z gazety". To pozwoli "dinozaurom" przystąpić do następnego konkursu z naszym wybitnym młodym wokalistą ! Mówisz? masz!!!! Proszę bardzo! ale najpierw gorące przeprosiny dla młodego fantastycznego chłopaka, żebyśmy my publiczność "dinozaury" bez uczucia ż e n a d y i wstydu za starszyznę, mogli na spoko, ich samych oglądać. O, nie zapomnimy tego my, publiczność na długo, KIM wspaniałe wrażliwe, subtelne poetyckie gwiazdy, okazały się w istocie.....chwilowo proszę zapomnieć starszyzno o "uwielbieniu", czy też kupowaniu płyt. No i co za obciach dla "uczciwych" jurorów wyławiających młode polskie talenty w programach muzycznych,. Pewnie takie talenty, które im samym nie są w stanie zagrozić...No ale, rozpisałam się! .....

    OdpowiedzUsuń
  48. Proszę nie publikować wszystkich moich komentarzy, są rzeczywiście zbyt obszerne. Wynika to stąd, że poniosły mnie emocje, zła jestem, że tak wielu z nas, odebrano radochę z powodu zwycięstw Michała w OPOLU, nie mogę przeboleć takiej "bezinteresownej" zawiści wśród "artystów", wobec młodziutkiego chłopaka na dodatek ! I tak OCZYWISTEGO talentu ! Wyobrażam sobie, co Michał musiał usłyszeć za kulisami, skoro w ub roku był w stanie Donatan pobić się z Jego menedżerem... A mamy WRESZCIE mamy WOKALISTę jakim możemy pochwalić się WSZęDZIE, Też niedobrze ! Kiedy w czymkolwiek w Polsce zgodzimy się ze sobą ?, oto jest pytanie ? Normalnie wojna zrobiła się o Michała Szpaka ! Wierzę jednak szczerze, że FANI nie dadzą się obrażać na równi z ich Idolem! a wybory to stara gwardia niech sobie dokonuje w domu, w kuchni, jak garnkami będą mieszać, a nie nam, narzucają , kogo mamy słuchać i jakie odgrzane przeboje wybierać! Nawet polityczne jury w Sztokhomie musiało się zgodzić z tym stanem rzeczy !

    OdpowiedzUsuń
  49. ... ręce opadają od tego co się dzieje w naszym kraju... jeszcze tego brakuje, żeby mi ktoś dyktował czego mam słuchać...
    a że chamstwo chamstwem pogania to insza inszość...
    wstyd - wstyd i jeszcze raz wstyd !!! dobrze ( chyba Ela ) napisała... Polacy w Europie nie są lubiani... jak mają nas inni lubić jak my samych siebie nie szanujemy...
    jestem dumna, że Michał może zaistnieć w Europie...a być może i poza nią...
    a stara gwardia ... no cóż... jeśli nie stać ich na nowe, dobre przeboje to niech nadal śpiewa stare utwory...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wokal ma niesamowity, musi pracować nad wyzbyciem się polskiego akcentu, jeśli myśli o karierze w Europie albo i poza nią, bez tego ani rusz. Sami wiemy, jak obcokrajowcy brzmią u nas w języku polskiem, czyli, to podstawa ! Ale jest młody, może to osiągnąć. Wiem, że szlifuje język angielski. Co do reszty moich nerwów na polskie piekiełko - szoking, że akurat "awangardowa" LATAMI Maryla nie potrafi zrozumieć awangardowego stylu Michała (jak nie ona, to przepraszam, KTO ?) zapomniała jak była tępiona, a nawet wyśmiewana za stroje,no proszę jaka demencja !!! luzacki, przyjazny Piasek, nie przyjął do wiadomości, że ktoś może być tak fascynujący dla publiczności. Gawliński coś mówi, ale syna promuje, dziecko "jedzie" po znajomościach, a Michał przebija się sam, no a Edzia wysmażyła plotę po przegranej w preselekcjach (bo kto?, ten dziennikarzyna od siedmiu boleści ajej adonis, Kozyra?), że Colour był plagiatem. Dobrze że nie pojechała do Opola, któś czujnie jej to powiedział, bo diva przegrałaby z Michałem jeszcze RAZ !!! Poczytałam sobie dzisiaj, że Michał kupił głosy i w ogóle system był b ł ę d n y, bo wygrał Michał. Dodam, że w ub roku wygrał dwa festiwale, pomijając sukcesy tego roku; to nie jest młokos, stara gwardio, to gość, który wygrał już WIELE prestiżowych imprez. Do Michała: czapki z głów Panie Michale za to, co dotąd Pan zrobił, ile radości i dumy nam Pan przysporzył. A my Fani pilnujemy, żeby nam Wrony Szpaczka nie zadziobały, dobrze ?? A resztę bojkotujemy, zwłaszcza Voice of Poland.....PS Najlepsze radio w Polsce, ESKA, grają tam Colour, pozdrawiam, przepraszam za lawinę komentarzy, przyznam szlag mnie trafił na zadymę w brukowcach pod adresem Michała; więc KTO jak nie MY będziemy przeciwstawiać się agresji, zawiści w naszym biednym i ciągle skonfliktowanym kraju ?

      Usuń
  50. Michał jest istnym objawieniem muzycznym. Nie będę powtarzać powyższych. Widać teraz jaki ten światek artystyczny jest ciasny nie tylko przestrzennie ale i umysłowo. Trzeba zażądać przeprosin nie tylko Pana Szpaka ale nas wszystkich. Co to znaczy nieuczciwy wynik głosowania? To oskarżenie. Jak znam Michała nie skomentuje tego zapewne. Za to ja zamierzam: Pogodzcie się z rzeczywistością dinizaury! Idzie nowe i nie zatrzymacie tej lawiny. Żadną niegodziwoscia nie zatrzymacie...

    OdpowiedzUsuń
  51. Kuriozum polega na tym, że jak publiczność eurowizyjna stanęła murem za Michałem, fajnie było, nie ? dał nam chłopak szczęście jak frunął z ostatniego miejsca do pierwszej dziesiątki, a co się dzieje gdy w KRAJU publiczność poparła swojego Idola? Brak poparcia rozgłośni radiowych, a "klika" nie chce stawać z nim do konkursów. Absolutnie głosujemy za pomocą kuponów z gazety, może to pomoże klice kolesiów uzyskać lepszy wynik w przyszłości...no, na pewno ha,ha,ha Co za brak godności, ci ludzie chcą być jurorami młodego narybku w programach telewizyjnych? Zdecydowany przerost "formy" nad treścią" he,he, a swoją drogą smutno mi,że idole dawnych lat okazali się tak małymi ludźmi.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej dni mija, tym więcej do mnie dociera. Dzisiaj sądzę, że to nie rozgłośnie bojkotują Michała. To moim zdaniem od początku robota "artystów". Pewnie powiedzieli: Albo On (Michał), albo my - reszta świata. I mamy to, co mamy. A przecież artyści są zapraszani do programów radiowych, zatem ryzyko duże. Przecież Michał wymiata na scenie i wszyscy Oni zwyczajnie się boją. A że w tym biznesie ręka rękę myje, toczy się to kółko bojkotu. Szkoda...

      Usuń
  52. Michał to prawdziwy dar od Boga i Ci, którzy Go słuchają na pewno się ze mną zgodzą.Odkąd wydał ostatnią płytę ja chcę słuchać tylko Jego.I nigdy nie mam dość.A ci sfrustrowani wielcy artyści niech wiedzą, że tylko Mu się przysłużyli.Bo będziemy jeszcze bardziej kochać naszego Szpaczka, a ich płyty będą zalegać na półkach.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja też zaraz po koncercie napisałam/: Wiesia Stawarz · Sosnowiec
    Brawo Michał . Gratulacje. Mam 60 lat. Michałowi kibicuję od X FAktora, głosowałam też teraz w Opolu
    ( nawet byłam na jego koncercie ) bo zobaczyłam i usłyszałam , że ma niesamowity głos i talent, a jego ubiór i włosy bardzo mi si ę podobały i podobają , bo artysta musi być kolorowy ( przecież Maryla Rodowicz też zawsze od lat była ubrana kolorowo i ,,dziwacznie"-a jakoś nikt ją nie piętnował za to ). Oglądałam Opole tylko dla Michała- zasłużenie wygrał , bo ma teraz najlepszy głos w Polsce.I jako jedyny śpiewa na żywo ze sceny bez fałszów i nawet lepiej niż w nagraniach!!!!! I nikt z ,, gwiazd" nie powinien mu zazdrościć. Wszak każda z tych gwiazd kiedyś była młoda i zaczynała swoją karierę od jakiś wygranej * zostawiając z tyłu tych jeszcze starszych. Artyści ze starszego pokolenia zapomnieli o tym i zbojkotowali Michała ? Nieładnie i nie kulturalnie . Zapomniał wół jak cielęciem był ? Szkoda, że ich to kiedyś nie spotkało? A może spotkało, tylko wtedy się o tym nie mówiło i nie było tak rozwiniętych mediów i przede wszystkim internetu. Jeszcze raz gratulacje . Tak trzymać i śpiewać, śpiewać, śpiewać.

    OdpowiedzUsuń
  54. Błąd popełnili organizatorzy Opola bo zawsze na końcu przy odczytaniu wyników głosowania ,wszystkich wykonawców zaprasza się na scenę!Następnie odczytuje zwycięzcę no i podaje ilość głosów oddanych na przynajmniej pierwszą trójkę.Tak było w Zielonej Górze kilka lat temu,gdzie Szpak walczył o "Złoty Samowar".Sytuacja była b.podobna.Ale na szczęście zaproszono wszystkich uczestników na scenę i dopiero odczytano werdykt.Też było głosowanie sms-owe.Faworytka Natalia Sikora zajęła II,a Szpak I !Natalia Sikora pierwsza rzuciła się do Michała z gratulacjami.Miny stojących innych artystów były bezcenne,zaskoczenie,obraza ,wściekłość,ironia.Ale tutaj sprawę uratował REWELACYJNY prowadzący Tomasz Kamel,On jednak ma refleks.Powiedział: a teraz proszę o aplauz i gratulacje dla zwycięzcy,z obydwu stron sceny!Publiczność oczywiście cały czas biła brawo,a wykonawcy przegrani ruszyli łaskawie do Michała.Czyli można? Gdyby tak to odbyło się w Opolu to po pierwsze przed kamerami to całe towarzystwo by się inaczej zachowało!kamery!Po drugie my widzowie byśmy widzieli tych co naprawdę byli wściekli i bez kultury!Olać ich na przyszłość.Przestać słuchać,kupować płyty,No a w tej sytuacji biedny Michał tak był zszokowany ,że nie wiedział co robić,czuł się winny.Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło,Chłopak ochłonął pojechał na festiwal rockowy do Szwecji w ramach odreagowania za jakiś czas przetoczy się fala dyskusji a złe wrażenie o tamtych przegranych pseudo artystach zostanie na lata!My widzowie zapamiętamy ich.Koniec z ich dalszą karierą.Tak jak Edyta i Jej " koncert" po odczytaniu wygranej na preselekcjach do Eurowizji.Nie wiedziała kto to jest Michał Szpak. Facet wygrywa Opole 2015 a Ona z branży muzycznej ,nie interesuje się kto wygrał,co śpiewał.Wstyd.Dla mnie przestała istnieć choć Ją lubiłam 20 lat. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram. Dla mnie przestała istnieć Rodowicz (mieszkałyśmy kiedyś w dzieciństwie na tej samej ulicy na Chmielnej we Włocławku, po niej takiego numeru, nie spodziewałam się). Awangardowa, lubiąca szokować (zawsze) sympatyczna, uśmiechnięta Maryla (no, nie !), przyjacielski Piasek (zawsze niby na luzie), Steczkowska, Edzia z Kozyrą w duecie. Jak zobaczę tych ludzi na ekranie, przełączam program z miejsca ! O kupnie płyty mowy nie ma, z obrzydzeniem będę parzyła na tych ludzi. Za ich pazerność na popularność i wyłączność na tę popularność (ich zdaniem). Zabrakło godności w przyjęciu "na klatę" przegranej. Zabrakło koleżeńskości, empatii dla młodego wspaniałego wokalisty startującego na scenie, czegoś takiego jeszcze chyba nie było ?? Na co oni liczyli? że wygrają z gościem, który w sympatiach publiczności Europy był 3-ci ? Rozumiem, że w Sopocie pod koniec sierpnia Michała nie zobaczymy, bo jest poza wszelką konkurencją dla innych ???? Ale czad ! I naprawdę, nie piszę się o tym dla Michała NIGDZIE pozytywnie. Zchowanie tych ludzi, USZŁO im dosłownie - na sucho. To znaczy, że Michał ma zakaz występów na festiwalach ????? Mało tego, nie podoba mi się to, że nadal nie ma go w rozgłośniach.STRASZNY błąd marketiongowy w dniu wydania jego płyty!!! Michał nadal pracuje znakomicie,ludzie którzy go otaczają - nie zrobili wokół niego należytego szumu. ZAWSZE ktoś kto wygrał Opole miał z dnia na dzień, status gwiazdy w Polsce. Myślę, że Michał nadal nie ma dobrego specjalisty w swoim otoczeniu, który by umiał zawierać teraz korzystne kontrakty oraz robić rozgłos wokół jego osoby. Edzia, umiała wykreować się na divę, jakkolwiek to kobieta, nie sądzę, by głos Michała w czymkolwiek odbiegał od klasy jej głosu.Także Michałowi potrzebni są chyba trochę lepsi specjaliści niż ci, których dotąd miał koło siebie.

      Usuń
    2. Elżbieta R. podpisuję się pod Twoim komentarzem w 100%, zgadzam się z każdym Twoim słowem.

      Usuń
  55. Apel do "gwiazd" opolskich:Nie kompromitujcie się więcej i nie występujcie razem ze Szpaczkiem, bo przy Nim wszystkim otwierają się oczy, jacy na Jego tle jesteście cieńcy. Michał już wymiata, a ostrzegam, że dopiero się rozkręca.Radzę posłuchać, chyba że pozwoli wam występować jako support.Jego suport, oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  56. W komentarzach do artykułu "Upokorzeni artyści" w Fakcie pojawiło się ok. 1300 opinii. Ludzie uwielbiają Szpaka a w oburzenia na fochy innych artystów opolskich chcą palić ich płyty i bojkotować ich w radiu i tv. Czegoś takiego chyba jeszcze w Polsce nie było.To nadchodzi Szpakomania! Michał, nie tylko Polskie Babcie /patrz wyżej/, ale cały naród jest z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mawiają, uderz w stół...polskie babcie mają się znakomicie, wyglądają na ogół 10 lat młodziej niż mają, a ponieważ wychowane na Cześku Niemenie i Stanie Borysie,to gust muzyczny, mają znakomity. Stąd w tym pokoleniu Michał zdobył TAKIE uznanie, a przekonać babcie do czegokolwiek/kogokolwiek, jest raczej trudne.....

      Usuń
  57. Przyjaciele!!! Jestem z Rosji, z Sankt-Petersburga, mi też 50+! I ja też jestem zafascynowana tym mistycznym zjawiskiem, jak Michał Szpak. Dziś przetłumaczyłam artykuł z języka polskiego na język rosyjski: https://www.facebook.com/Rimmaspb/posts/1749490055332976 wydaje Mi się, że rosyjska publiczność też go bardzo polubiłam! Wierzę w niego na 100 %, i jest gotowa, by być wiernym i szczerym fanem jego talentu! Jestem gotowa na wszystko, co mogę zrobić, będąc w Rosji!
    https://www.facebook.com/Rimmaspb/posts/1749490055332976

    OdpowiedzUsuń
  58. Tak przeczytałam te wszystkie komentarze,cieszę sie ,że mamy podobne myślenie o tej całej sprawie.Organizatorzy dali "plamę"od początku ,Wynudzili nas Malickim od 8:30 a konkurs na który czekało miliony ludzi zaczynał sie o 23;00?Rano ludzie do pracy a tutaj ogłoszenie wyników o 1:30.Szkoda,że nie o 5:00rano!Michał wygrał i to było do przewidzenia.On biedny się tak tłumaczył,że stare przeboje powinny być osobno ale to nieprawda.Bo zamysł był,że to mają być nagrodzone piosenki na poprzednich festiwalach.I tak było .On ze swoim "Bohaterem...tez jest historią a co z tego ,że minął rok?Ktoś musiał być ostatni.Wszystko to nic nie znaczy bo wykonawcy powinni stać na końcu na scenie a Michał wywołany do odbioru nagrody.Byłoby mniej ukrytej zawiści,kamery,zamieszania itp...Zabrakło charyzmatycznego prezentera który by ratował przytomnie całą sytuację! Tak jak to uczynił Kamel w Zielonej Górze.

    OdpowiedzUsuń
  59. Zgadzam się z autorką artykułu w 100%. Boję się o tego chłopaka!

    OdpowiedzUsuń
  60. zgadzam sie z opiniam
    w 100 %

    OdpowiedzUsuń
  61. Super artykuł,w którym obiektywnie ocenia się młodego, bardzo zdolnego,utalentowanego Artystę. Zgadzam się w pełni z Autorką tego artykułu, a naszemu Idolowi życzę nadal osiągania niezliczonych sukcesów na arenie światowej!!

    OdpowiedzUsuń
  62. Wkurzyłam się po tym bojkocie tak bardzo ,że zainteresowałam się bardziej Michałem i wówczas postanowiłam Go bardziej na miarę moich możliwości wspierać , wstąpiłam do OfC. Takie są skutki bojkotu tzw. artystów. Urzekła mnie wówczas świeżość Michała, jego wykonanie i cały On daleko odbiegało od reszty wykonawców. Do dziś nie mogę patrzeć , bo serce boli gdy oglądam finałowe wykonanie Michała!!!

    OdpowiedzUsuń
  63. Od opublikowania tekstu, z którym z zgadzam się całkowicie, minęły już blisko dwa lata. Z wielkim żalem stwierdzam, że niewiele się zmieniło od czasu opolskiego incydentu. Wybitny talent wokalny, wielka osobowość oraz niespotykana charyzma Michała Szpaka są wciąż solą w oku podstarzałych gwiazd i wschodzących gwiazdeczek - w większości przerażających miernot. Bojkot środowiska, przekładający się na kompletną ignorancję rozgłośni radiowych, trwa. I poza coraz liczniejszym gronem wielbicieli geniuszu artystycznego boskiego Michała zdaje się nikt nie dostrzegać, jak podłe i krzywdzące jest takie stanowisko.
    Wstydzę się za swój kraj i ludzi, za ich fałsz i hipokryzję oraz głupotę. Michał to perła o talencie na skalę światową. Wspierajmy go z całego serca, aby mógł rozwinąć skrzydła i wyfrunąć w swiat, pozostawiając daleko za sobą ten prowincjonalny padół, w jakim mu przyszło żyć i być...
    Michał ma już w swoim repertuarze kilka wspaniałych utworów. Dwa ostatnie single, zapowiadające nową płytę - Don't Poison Your Heart oraz King of the Season - to kreacje na miarę światowych przebojów. A więc ten młody, ambitny i szalenie pracowity artysta jest już na jak najlepszej drodze do zrobienia kariery miedzynarodowej. Miejmy nadzieję, że wkrótce uśmiechnie się do niego los...


    OdpowiedzUsuń