Szukaj na tym blogu

piątek, 20 czerwca 2014

Skąd ja znam tę twarz, czyli aktorzy "Gry o tron" w innych wcieleniach

     To nie będzie pełna dokumentacja dokonań artystycznych wymienionych aktorów, tylko moje pierwsze skojarzenia po ujrzeniu ich w serialu. Może wy macie inne? Linki odsyłają do strony Filmweb.

LENA HEADEY - czyli okrutna i bezwzględna Cersei Lannister, zagrała bohaterską chłopkę Angelikę w filmie "Nieustraszeni bracia Grimm" (2005)



NIKOLAJ COSTER-WALDAU - czyli nieprzewidywalny Jaimie Lannister. Widziałam go w podwójnej roli braci w horrorze "Mama" (2013)



CHARLES DANCE  - czyli głowa rodu Lannisterów, zimny i nieprzystępny Tywin. Przed laty zagrał tytułową rolę okaleczonego muzyka Eryka w najlepszej wersji filmu "Upiór w operze" (1990) 




IAIN GLEN - czyli ser Jorah Mormont, zdradliwy i kochliwy doradca  Daenerys Targaryen. On z kolei zagrał główną rolę Józia w adaptacji "Ferdydurke" W. Gombrowicza wyreżyserowanej przez Jerzego Skolimowskiego (1991) 



SEAN BEAN - czyli szlachetny Ned Stark, to chyba najbardziej pracowity aktor z obsady "Gry o tron". W czym on nie grał! Ale dla mnie to przede wszystkim Boromir z "Władcy pierścieni" (2001-2003). W sumie prawie taka sama charakteryzacja.



ISAAC HEMPSTEAD-WRIGHT - czyli syn Neda Starka, Brandon (Bran), chłopiec wcielający się w zwierzęta, bo jest przecież wargiem. Miałam przyjemność oglądać tego młodego aktora w klimatycznym horrorze "Szepty" (2011).



KIT HARINGTON - czyli Jon Snow, bękarci syn Neda Starka. Widziałam go w drugiej części horroru "Silent Hill: Apokalipsa" (2012) w roli Vincenta. W obu częściach "Silent Hill" zagrał też jego filmowy ojciec (Shean Bean).



THOMAS BRODIE-SANGSTER - czyli Jojen Reed, młody wizjoner prowadzący Brana Starka za Mur śladami jednookiej wrony, też się w życiu sporo nagrał, mimo młodego wieku. Ja jednak zapamiętałam go jako psotnego Simona z zabawnego filmu familijnego "Niania McPhee" (2005). 



NATALIA TENA - czyli dzikuska Osha pomagająca młodym Starkom uciec z Winterfell przed Theonem Greyjoyem, to przecież Nimfadora Tonks, późniejsza żona wilkołaka Remusa Lupina,  występująca epizodycznie w czterech ostatnich częściach "Harry'ego Pottera" (2007, 2009, 2010, 2011).



MICHELLE FAIRLEY - czyli tragiczna Lady Catelyn Stark, mignęła przez krótką chwilę jako matka Hermiony Granger w przedostatniej części "Harry'ego Pottera" oraz zagrała epizodyczną, ale zauważalną rolę w słynnym horrorze "Inni"(2001).



 I tyle... Może jeszcze ktoś mi się rzuci w oczy :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz