Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Baaaaaardzo wczesna wiosna...

     Jeszcze chyba nigdy wiosna tak wcześnie nie zawitała na mój balkon. Zimujące rośliny odkopałam z otuliny już pod koniec lutego i ze zdumieniem stwierdziłam na nich obecność nabrzmiałych pąków. Trochę się bałam, że to za szybko i załatwi je pierwszy nocny przymrozek, ale od czego worki z agrowłókniny. Codziennie sprawdzałam prognozę pogody na Meteo.pl, a profilaktyczne zakładanie krzaczkom na noc białych "kalesonków"  niesłychanie przyspieszyło wegetację. Z planterów wyłażą coraz gęściej truskawki i poziomki. W domu eksperymentalnie hoduję z nasion żółte mini-pomidorki, kapustę ozdobną i jakieś kwiatki - w maju pójdą na miejsce docelowe.   
      Już teraz na balkonie mam zielono i pachnąco (bratki) oraz puszyście (kot). Niedługo zapachnie jeszcze bardziej, bo z obowiązkowej skrzynki maciejki od paru dni nieśmiało wystają zielone listeczki. Drugi wysiew będzie w maju. Doniczki z ziołami tymczasowo zajmują parapety, ale w dni słoneczne wystawiam je na zewnątrz, żeby roślinki się aklimatyzowały. W następnym poście przedstawię mój ziołowy ogródek, niech tylko zdobędę pozostałe sadzonki i niech podrośnie szczypiorek czosnkowy wysiany z nasion. A na razie zapraszam na wiosenny balkon :-)


Bez miniaturowy już rozwija kwiaty.

Fragment ziołowego ogródka

Truskawka ozdobna "Pink panda" (mniej pachnąca i słodka niż odmiany typowo jadalne).

A to jedna z odmian jadalnych hodowanych w planterze.

Wilec wysiany z nasion - idzie jak burza.

Bluszcz Hedera i clematis, a w skrzynce wschodzi słonecznik ozdobny.

Moje ukochane wiosenne kwiaty - bratki.

I jeszcze jedne bratki.

Kwitnąca jagoda kamczacka
Przymierzająca się do rozkwitu borówka amerykańska.
Puszysta ozdoba balkonu - Matylda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz